reklame

Hvis du som jobsøgende går og brygger på en spændende forretningsidé, så er der et par ting, du bør overveje, før du starter din virksomhed

Som iværksætter med ny virksomhed er det svært at undgå, at man nemt forsvinder i mængden af lignende virksomheder startet af andre unge iværksættere, der er lige så nytænkende, ambitiøse og konkurrencedygtige som dig. Derfor er det altafgørende, at du sørger for at gøre din nye virksomhed synlig på markedet, således du bedst muligt kan nå ud til din målgruppe. Vi vil her komme med tre tips til, hvordan du kan opnå dette.

Udbred dit logo

Vi ser logoer overalt både på internettet, ude i gadebilledet, i blade og magasiner samt på diverse sociale medier. Derfor er det yderst nødvendigt at have et logo, der er nemt at genkende, og som adskiller sig fra andre brands. Endnu vigtigere er det dog, at du får udbredt dit logo både fysisk ude i den virkelige verden og digitalt i den online verden. Et godt eksempel på en metode til at gøre dit logo mere synligt er ved at trykke det på muleposer. Muleposer med logo er nemlig utrolig populært i gadebilledet både som almindelig dagstaske og som indkøbspose, når man handler ind. Det er blevet topmoderne at bruge disse genanvendelige og bæredygtige poser frem for plastikposer fra supermarkedet.

Det er derfor en god idé at printe dit logo på muleposer, da de florerer overalt ude i byen.

Brug SEO

SEO er en metode til at gøre din virksomhed synlig for din målgruppe på internettet. Det kaldes også søgemaskineoptimering, fordi det er med til at få din virksomhed frem i Googles søgemaskine. Hvis du sørger for at tilpasse din virksomheds hjemmeside til Googles algoritmer, så kan den nemlig dukke hurtigere op end andre hjemmesider gennem bestemte søgninger på Google. Når man søger efter noget på Google, er det oftest det højest rangerede resultat, der klikkes på først og mest. Du optimerer derfor din hjemmeside og tilpasser den til algoritmerne ved at anvende bestemte nøgleord i teksten på din hjemmeside, som din målgruppe søger hyppigt på.

Udform en brandingstrategi

Dette er egentlig noget af det første, du bør udarbejde, når du opstarter din nye virksomhed. Det er nemlig brandingstrategien, der definerer vejen hen imod og metoden til at gøre din virksomhed mere synlig på markedet og skille sig ud fra konkurrenterne.

Her skal du eksempelvis beslutte dig for, hvilke værdier du gerne vil have knyttet til din virksomhed, når folk hører navnet. Du skal også afgrænse det visuelle udtryk i form af blandt andet farvetema og skrifttype i dit logo, på hjemmesiden og på reklamer for virksomheden. Ved at udarbejde en brandingstrategi sørger du altså for at have en konkret og nedskrevet strategi, du kan bruge i hele virksomhedens levetid.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *